Świąteczne przysmaki, czy są zdrowe dla naszych zębów i kości?

Świąteczne przysmaki, czy są zdrowe dla naszych zębów i kości?

Szczególnie w Święta powinniśmy docenić bakalie, orzechy i owoce, które dostarczają nam wiele cennych substancji.

Orzechy laskowe zawierają dużo witaminy E - witaminy młodości, witaminy z grupy B - wzmacniają system nerwowy, potas -obniża ciśnienie, Wapń i fosfor to mocne kości i zęby.

Orzechy włoskie mają największą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, zawierają wapń, potas, żelazo, magnez, działają anty-miażdżycowo, wit. E, witaminy B1, B6, kwas foliowy, poprawiaja stan włosów i paznokci.

Rodzynki, szczególnie ciemne, zawierają żelazo, miedź, mangan, wzmacniają układ nerwowy, poprawiają pamięć i działanie mózgu, zawierają dużo wapnia i magnezu -wzmacniają kości, stawy, działają przeciwbólowo i przeciwzapalnie.

Morele suszone mają dużo potasu - regulują ciśnienie krwi i pracę nerek, ponadto zawierają dużo żelaza i wapnia, działają zasado-twórczo.

Śliwki suszone - zapobiegają chorobom układu krążenia, stabilizują poziom cukru we krwi, obniżają poziom cholesterolu, chronią przed osteoporozą. Mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców, ale też wit. A, E, B, potas, żelazo, fosfor, wapń, magnez.

Suszone figi - wspomagają nas w stresie i bezsenności, zawierają wapń, fosfor, potas wit. B - wspomagają pracę wątroby, wit. K, C, wzmacniają odporność i zapobiegają chorobom dziąseł.

Daktyle - wzmacniają kości, zmniejszają niedokrwistość, obniżają cholesterol, zawierają organiczną siarkę zmniejszając reakcje alergiczne, wzmacniają ukł. immunologiczny (miedź), zapobiegają miażdżycy chronią przed nadciśnieniem, działają p. zapalnie podnoszą energię i koncentrację.

Migdały - zapobiegają chorobom serca, cukrzycy i objawom stresu, zawierają amigdalinę - silne działanie antynowotworowe, regulują pracę ukł. nerwowego, opóźniają procesy starzenia, zapobiegają udarom i zawałom.

Zobaczcie ile dobra możemy dostarczyć naszym organizmom w Święta, więc jedzmy słodycze, ale starajmy się sięgać po te naturalne i omijajmy biały cukier szerokim łukiem.

WESOŁYCH, SŁODKICH I ZDROWYCH ŚWIĄT!